Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Ändra antal utskriftsexemplar

Har försökt ändra antal utskriftsexemplar från 2 till 1, men inställningen hoppar genast tillbaka till 2. Hur kan jag ändra så att det alltid står som förslag 1 utskriftsexemplar.

Jag har skrivit en del fakturor och gått in under förhandsgranska och gjort utskrift därifrån och då blir det ett exemplar. Hur gör jag för att se att dessa fakturor är utskrivna så jag kan få dem på en fakturajournal?

Kommentarer

  • Hej,

    Detta gör du under Arkiv - Blanketter där du markerar aktuell blankett och väljer Ändra antal. Vill du ändra på flera typer av dokument gör du samma sak för dessa.

    För att du ska få ut en journal krävs att du uppdaterar fakturorna. En bild med denna fråga kommer efter att du skrivit ut fakturan, men då inte via förhandsgranskningen utan via Fakturautskrift. Jag rekommenderar att du, om du vill förhandsgranska dina fakturor, gör det via Fakturautskrift där du kan sätta en bock i rutan förhandsgranska. Om du väljer att gå vidare därifrån kommer programmet att uppfatta dem som utskrivna och du kommer få aktuell fråga, vilket inte går att få via förhandsgranskningsknappen i fakturaregistreringen.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.