Välkommen till Björn Lundéns forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Och om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Låter underligt och det är inte ett allmänt problem vi har, skulle rekommendera att du börjar med att uppdatera sidan(tryck på F5 tangenten) och se om du då ser någon information.
Om detta inte skulle fungera rekommenderar jag att du ringer in till oss så vi kan titta närmare på problemet.
Ursäkta min urusla beskrivning av problemet. Jag menar såklart mobilapplikationen. Är det något allmänt problem som du känner till ?
Ja då förstår jag, skulle då föreslå att man ominstallerar appen.Vet inte att vi ska ha haft några allmänna problem med detta.
Om kopplingen inte går igenom efter en stund så kan du avbryta och försöka igen.
Skulle inte detta fungera så är det tyvärr svårt att säga vad som kan vara fel utan att ta en närmare titt på problemet och skulle då vilja be dig ringa in till oss.
Jag funderar på att börja använda eran app men funderar på hur det kan funka rent praktiskt. Företaget (enskilt) ägs av min fru men jag gör den mesta bokföringen och funderar då på hur inloggningen i appen och på webidan sker. Kan hon logga in en gång och ge mig rätt att logga in med min e-legitimation eller är det bara hennes som funkar (det är väl bara en användarlicens som ingår i grundpriset)?
Det stämmer att det är bara en användarlicens. Det hon kan göra när ni aktiverar appen är att lägga in dina uppgifter när ni registrerar användaren så du kan logga in med mobilt BankId, dvs. om det är du som ska bokföra. All inloggning till bokföringen sker via BankId så det måste kopplas mot den som ska bokföra.
Om ni lägger in fel personnummer så ska det gå att ändra i inställningarna för användaren.
Med vänliga hälsningar
Har precis laddat ner appen och börjat att bokföra. Vi bokför på kostnadställe och kostnadsbärare, hur gör jag för att få fram dessa kolumner i verifikatet i appen?
Tyvärr går det inte att bokföra med kostnadsställe och kostnadsbärare i appen utan då får man bokföra i BL Administration (Bokföring).
Vi har med det i vår förbättringslista men kan tyvärr inte säga när det kommer in i programmet.
Med vänliga hälsningar