Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

måste man lämna in arbetsgivardeklaration om ingen lön betalats ut?

hej
skall man skicka in en fil även om bolaget inte betalat ut någon lön?
Med vänlig hälsning Birgitta

Kommentarer

  • Hej,

    Uppgifter om AGI måste du lämna om du är registrerad som arbetsgivare, du kan dock inte skapa en fil för detta utan uppger direkt på Skatteverket att du inte har något att rapportera.

    Om det gäller KU behöver du bara skicka fil om du betalat ut lön och ersättning, har ni inte betalat ut något behöver ni inte skicka in några filer.
    Zara Fröroth

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.