Arkivering av bokföring

Ett par av mina företag som jag bokfört åt är nedlagda sedan några år tillbaka. Jag förutsätter att de fd företagen själva sparar sina papperskopior av verifikaten.
Nu när jag byter dator tycker jag det är onödigt att spara de företagens bokföring genom att importera dem till den nya datorn. Är det OK?

Kommentarer

  • Hej

    Räkenskapsinformationen måste sparas i 7 år efter det kalenderår då räkenskapsåret avslutades. Systemdokumentation och behandlingshistorik som finns sparat i filen omfattas också av detta eftersom det ses som räkenskapsinformation.
    Maria Support
  • Räkenskapsinformationen kan man ju spara genom att göra en säkerhetskopia. Däremot finns det inget krav på att du måste importera denna till programmet när du börjar om med en ny dator. Så jag skulle nog välja att spara en säkerhetskopia, men att inte importera den. Om någon efterfrågar informationen går det ju lätt att återskapa genom att importera filen.
  • Hej!

    Skulle man, efter man bytt dator, sakna programvara för att återställa en backup kan man höra av sig till vår support så hjälper vi till med att ta fram den version som behövs.

    Mvh
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.