Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Betalda semesterdagar kommer ut fel i lönebeskedet efter ändring på den anställde

Hej,
Jag har gjort en första lön på en anställd (delägare) för i år och missade att det låg 25 betalda dagar på den anställde på anställningskortet vilket inte stämmer, det ska vara 0 betalda semesterdagar. Eftersom det är en delägare hanterar vi inte semester alls. Vi har inte tidigare hanterat lön i BL Lön Plus så det är alltså de ursprungliga ib-värdena som lagts in felaktigt.
Detta uppmärksammade jag först när lönen var klar och jag skrev ut lönebeskedet. Jag har manuellt justerat så det står noll betalda semesterdagar på anställningskortet nu men trots detta skrivs det ut 25 betalda dagar på lönebeskedet. Är det någon omräkning/uppdatering som måste göras eller hur får jag bort dessa felaktiga dagar på lönebeskedet?

Kommentarer

  • Hej Sara,

    När man använder sig av BL Lön Plus så hämtas uppgifterna om antal dagar från en annan plats än i lilla Lön. Antalet tillgängliga dagar regleras istället i Semester IB, vilket du kan nå via t.ex.Uppläggning - Övrigt - Semester IB alla år. Klicka upp personen det gäller och nolla alla dagar och ev tillägg. Se sen också till att ni har valt semesteravtal "Inget" under fliken 'Semester och ackumulatorer' på anställdakortet.
    Malin Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.