Välkommen till Björn Lundéns forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Och om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Idag kan du ladda ner lönebeskedet om du loggar in på webben app.bjornlunden.se på din dator eller telefon.
Det kommer att utvecklas så du även ska kunna ladda ned lönebeskedet direkt från appen, tyvärr kan jag inte säga ett datum, men någon gång i år.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar
Mvh .
De gröna och röda prickarna försvann tyvärr vid en uppdatering i appen men utvecklarna är medvetna om detta och de har sagt att de gröna och röda prickarna kommer tillbaka, de vet dock inte datum för detta än.
Med Vänlig Hälsning
Jag försöker lägga upp en revisorslicens i appen men det fungerar inte?!
Jag har lagt upp tjänsten först och sedan lagt in den på revisorn men det syns inget på revisorn och det verkar inte uppdatera med licensen om jag kollar på kostnaden?
Vet inte riktigt vad det är som spökar...?
Nu fungerar inte bankkopplingen att betala från appen längre?
Det är för företaget Jägnefält Milton som har en koppling mot SEB.
Jag behöver den publikanyckeln för detta företag och vilken användare det gäller. Publikanyckeln hittar du under kugghjulet på Integrationssidan.
Med vänlig hälsning,
Hej Julia,
Se bifogad bild.
Vänligen,
Mats
Med vänlig hälsning,
Mvh
Detta är en bugg som vi snart har löst. Den kan lösas tillfälligt genom att välja ett paket under tjänster men att sedan inte lägga till det på användaren utan bara lägga till revisorslicens.
Med vänlig hälsning,
Hälsningar
Mats
Med vänlig hälsning,
Det fungerar inte att koppla på ngt paket, är lite antingen eller...
Toppen om du kan ringa mig så vi får lite ordning på detta.
Tack / Mats
0709-200999
Min kund har mejlat in en kundfaktura till appen och jag har fått en notis om den via e-post.
När jag loggar in i appen för hennes företag och i BL administration syns ingen kundfaktura att hantera?
Allt sånt här borde flyta på när hon nu väl fått tag i appen...
Tacksam för snabbt svar!
Mvh,
Charlotta
Nu kan jag se kundens faktura i BL appen, som kunden mejlade in när jag ändrade, så jag kunde se alternativet " Alla fakturor", varför nu det alternativet finns, om det innebär att uppladdade fakturor inte kan ses!?
Nu fattas bara själva huvudsaken, integrationen med mitt Björn Lundéns administrationsprogram, så den kan bokföras.
Hur ser jag hennes dokument så fakturan kan bokföras i mitt program!? Vilka inställningar behöver göras mer, eftersom det inte finns någon koppling!?
Hon ska betala för mellanpaket där tolkning och e-postportal finns, som borde flytta på snabbare!?
Mvh,
Lotta
Komplettering till tidigare två kommentarer.
Jag hittade en lösning för integrationen, när jag fann ett youtubeklipp med gällande inställningar, så nu ska det fungera, om jag förhoppningsvis inte hittar någon annan fråga. Tack för mig och det går bra att ta bort spammande kommentarer!
Vad bra att det löste sig med allting.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,
Skicka gärna med ditt kundnummer så kan vi hjälpa dig vidare med detta.
Med vänlig hälsning
Vi upplevde tidigare under veckan problem med att skicka fakturor via epost i BLapp. Detta problem ska vara fixat nu och du bör återigen kunna skicka fakturor som vanligt.
Mvh