Till senaste kommentaren

Lön Plus - "Första dagen är inte en arbetsdag"

Jag har lagt upp en ny kund i Lön Plus.
Får följande text:
"Första dagen är inte en arbetsdag" då jag lägger in sjukdagar, och semesterdagar. Avvikelserna kommer sedan inte upp på löneraderna.
Samt att antal timmar för perioden inte kommer upp på den anställde i löneregistreringen, trots att jag valt "Schema mån-fre 8 tim/dag"?!
(De har tvåveckorslön.)

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Börja med att kontrollera att den anställde har ett arbetsschema som ser OK ut i Kalendariet. Detta gör du enklast via snabbknappen "Kalendarium" i menyn, alternativt via Aktivitet - Löneberedning - Kalendarium. Där ska det framgå att måndag till fredag är arbetsdagar. Det är en förutsättning för att avvikelser ska kunna registreras.

    Sedan behöver du även se till att löne- och avvikelseperioden du skapar för dessa personer också är två veckor, för att programmet ska kunna hantera detta korrekt. I nuläget behöver du skriva ut och uppdatera dessa löner för sig, och månadsvisa för sig.
    Fr.o.m. nya årsversionen kommer det att vara möjligt med flera parallella lönekörningar med olika löne- och avvikelseperiod.

    Ring in till oss om du stöter på några problem!

    Med vänlig hälsning
    Johan Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.