Bokföra en påminnelse?

Tjena, håller på att lära mig att bokföra och har en förfallen faktura att skicka påminnelse på. Mycket möjligt att detta är en dum fråga- men behöver jag bokföra det utskicket som ett verifikat? Ha det gott / Henrik
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Henrik,

    En påminnelse är inget du behöver bokföra.

    Jag ser att du kör vårt faktureringsprogram, när du får betalt för fakturan + eventuell påminnelseavgift går du in under inbetalningar - klicka på buntbetalning och ange beloppet kunden betalat - markera sedan aktuellt faktura och välj betala - ange datum samt fulla beloppet - om beloppet kunden betalade avviker från fakturans originalbelopp kommer du se en ruta långt upp som heter kontera rest - bokför påminnelseavgiften mot konto t.ex. 3990.

    M v h
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.