Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Bokföra en påminnelse?

Tjena, håller på att lära mig att bokföra och har en förfallen faktura att skicka påminnelse på. Mycket möjligt att detta är en dum fråga- men behöver jag bokföra det utskicket som ett verifikat? Ha det gott / Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik,

    En påminnelse är inget du behöver bokföra.

    Jag ser att du kör vårt faktureringsprogram, när du får betalt för fakturan + eventuell påminnelseavgift går du in under inbetalningar - klicka på buntbetalning och ange beloppet kunden betalat - markera sedan aktuellt faktura och välj betala - ange datum samt fulla beloppet - om beloppet kunden betalade avviker från fakturans originalbelopp kommer du se en ruta långt upp som heter kontera rest - bokför påminnelseavgiften mot konto t.ex. 3990.

    M v h

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.