Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Byråanstånd i BL Skatt

Hej!

Jag ska söka byråanstånd men har inte installerat BL Klient, går det att göra i BL Skatt?

Mvh

Kommentarer

  • Från och med Besk 2018 kan du bara söka Byråanstånd från BL Skatt.
    Du hittar funktionen under Menyn Basuppgifter och under knappen Anstånd.
    Jag bifogar här en liten lathund för hur du enklast söker byråanstånd.
    Marie Support
  • Hej,
    när man har sökt anstånd, och fått beslut.
    Var lägger man in den beslutade leveransplanen?
  • Hejsan
    Vi har ingenstans i BL Skatt där du kan fylla i din beslutade leveransplan.
    Marie Support
  • Så då måste man fortfarande hålla manuell koll med sitt papper från Skatteverket?
    Då lägger jag fram det som ett kundönskemål till kommande versioner.
    Bl.a. Norstedst har den funktionen där man kan sedan kan se hur många man skickat in, kontra leveransplanen och samtidigt om man är i fas, före eller efter. En jättebra funktion.

  • Jo, en sådan funktion har vi. I BL Skatt kan du stämma av att alla dina deklarationer totalt sett blir levererade. Men vi har ingen kontroll mot leveransplanen och de olika datumen. Under Basuppgifter och Status ser du status på alla dina gjorda deklarationer. Sen kan du även under knappen

    kontrollera att du inte missat att skapa deklaration för någon av dina deklarationer.

    Marie Support
  • Hej,
    Får inte upp blanketten för byråanstånd.
    Karin J
  • Hejsan

    Jag ser av din licens att du använder dig av BL Skatt Företag, där man kan göra 10 deklarationer. I den versionen har vi ingen funktion för att söka Byråanstånd. Skatteverket tar emot ansökningar via papper så då rekommenderar jag dig att söka byråanstånd på papper istället. Du kan söka på Skatteverket efter "SKV 2604"  och skriva ut den blanketten på papper och lämna in anståndet till Skatteverket.
    Marie Support
  • Hej
    Jag har sökt byråanstånd tidigare och nu har jag sökt på två personer extra. Jag har kvitto från skatteverket på två anstånd. När jag går in på kunderna så finns inget datum på att jag har sökt anståndet. På dom som jag sökte tidigare finns datum. Vad har jag gjort för fel???
    Maj-Britt Kolehmainen  0971-10725
    Maj-Britt Kolehmainen
  • Hej!
    Det du antagligen inte gjort är att registrerat datum för ansökan vilket man kan välja vid exporten av byråanståndet. Du får även en fråga om överföringen gått bra till skatteverket om du vill spara ner datum för ansökan om man inte använt registrera datum manuellt. Du måste ha svarat nej därav inget datum

    Med vänlig

    Elenor Support
  • Hej
    Tack för snabbt svar

    Kan jag utgå från att personerna har fått anstånd med deklarationen.
    Felet var litet igen men det sitter mellan öronen.
    Blommor till er alla, ni är bäst

    Maj-Britt

    Maj-Britt Kolehmainen
  • Hej!

    har du ok på kvittensen ifrån Skatteverket så får du anstånd. Går även att manuellt sätta datum i programmet om man vill. Men som sagt det är kvittensen ifrån skatteverket som gäller.
    Jag tackar, ska hälsa mina kollegor oxå

    Med vänlig hälsning
    Elenor Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.