Datum i verifikationsregistreringen

Ang tidigare svar på min fråga om "Datum"
Jag funderar på hur jag praktiskt ska hantera de olika datumen.
"Datum": Det datum som verifikationen ska bokföras på. Detta lägger jag aktivt in vid varje verifikationsregistrering
"Rapportdatum": Programmet lägger automatiskt in "Rapportdatum" = "Datum". Jag ska bara ändra det om jag ska registrera en verifikation i en redan låst period.
"Registreringsdatum": Det datum då jag sitter vid datorn och gör registreringen. Programmet lägger in datumet automatiskt och jag varken kan eller ska någonsin ändra det.
Är detta korrekt uppfattat?

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Det stämmer. Datum är det datum verifikationen ska bokföras på, om den ligger i en låst period anger du dagens datum och ändrar rapportdatum till det datum som ska vara.
    Registreringsdatum kan du inte ändra på utan det sätter programmet.

    Mvh
    Kristina Support
  • Jag har problem med datumregistreringen när jag ska lägga in mina verifkationer.
    Det står 21-12-31 efter varje verifikation nu. Så jag måste skriva hela datumet vid varje verfikation.Det gäller bara ett av de två bolagen jag hanterar. Tidigare så stannar det ju på det datum jag hade sist och hängde med vid varje ny registrering. Nu återgår det till 21-12-31....Otroligt tidskrävande när man har en hel månads verfikationer som ska in.

    Hjälp, så här vill jag inte ha det!
    Susanne Arvidson
  • Hej,
    Skulle kunna vara att du lagt in "bokslut aktivt".

    Med vänliga hälsningar,
    Tobias
    (Uppdaterad )
  • Eh...jag har inte gjort några ändringar sen sist jag bokförde...var gör man detta?

    Susanne Arvidson
  • Under Räkenskapsår. Bör isf stå Bokslut aktivt längst ner i listen. Men ring in så hjälper vi dig lösa det där!

    Med vänliga hälsningar,
    Tobias

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.