Digital signering mm

Hej, det är första gången som jag ska skicka iväg en årsredovisning för digital signering mm. Vet att en av mina anställda kan göra detta men har vi inte något gemensamt avtal för oss?? Hur lägger man upp sig själv i detta mm.


Kommentarer

  • Det är vanligt att man blandar ihop digital signering och digital inlämning, så för att först klargöra skillnaden så kan alla som har BL Bokslut skicka in årsredovisningen och signera fastställelseintyget digitalt. Det behövs inget speciellt för det utan det sköter programmet.

    Men för att kunna skicka själva årsredovisningen för signering av sittande styrelse, VD och ev revisor måste man ha en användare hos vår samarbetspartner Verified då de tillhandahåller en tjänst för avancerad elektronisk underskrift. Om ni redan har ett konto hos dem kan ni använda det. Här kan du läsa mer om detta på länken som även finns under Digital signering - Kom igång. Själva avtalet för att kunna nyttja signeringen ligger helt hos Verified så kolla länken ovan eller återkom om det återstår några funderingar.
    Jonas Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.