Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

skicka om e-faktura

Jag har skickat en e-faktura som inte gått iväg. Det var tydligen någon inställning som var fel. Det är nu åtgärdat. Hur kan jag skicka den befintliga e-fakturan igen till kunden?

Kommentarer

  • Hej Marthina,

    Du kan via knappen fakturautskrift bocka i kopia - skriv ut fakturan igen så får du frågan om att skicka e-faktura igen.

    M v h
  • Hej,

    Jag försökte skicka om en E-faktura då fakturautskrivaren krånglade men jag får inte upp fakturan igen (det står antal poster = 0) är det för att fakturorna inte är uppdaterade?
  • Hej!

    Om du går in under fakturautskrift kan du där välja utskriva/kopia (se bild) och där se tidigare utskriva fakturor och också skriva ut dessa på nytt.

    Mattias
  • Jag har outlook men ser inte pdf fakturor i Sent item mappen, så jag vet
    inte om de går iväg. .

    Sen har jag glömt mitt lösenord på Administratör i Systemunderhåll, användare som
    jag nu plötsligt måste ange för att e-fakturorna ska skickas...?
    Hur kan jag byta?

    Mvh Gith Malmén
  • Hej Gith!

    Är det en faktura som ska mailas eller ska den skickas som en E-faktura?
    Jag skulle tro att du tänker maila fakturan som pdf till din kund och då kan någon av misstag valt inställningen för E-faktura på kundkortet. Kolla på din kund under fliken Mallar och redovisning om du på den högra kanten har markerat E-faktura. Ta i så fall bort den markeringen så kan du skicka om fakturan via mail istället.

    Ring in till vår support om du inte får det att fungera. Supporten når du på tfn 0650-54 14 05 mellan 9.30-16.00 (lunch 12.00-13.00).

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.