Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Faktura via epost

hur gör jag för att lägga in mina kunders email så att jag kan skicka faktura via mail?

Kommentarer

  • Hej!

    Du går in på Uppläggning - Kunder. Dubbelklicka på kunden och fyll i rutan för E-post. När du gjort det går du till nästa flik Mallar och redovisning där du bockar i Faktura via ePost.

    Det krävs också att du gjort rätt inställningar för din egen e-post under Arkiv - Grundinställningar - Fliken Epost.

    När inställningarna är gjorda så får du i samband med utskriften av fakturan upp en fråga om du vill skicka fakturan via epost.

    Återkom om du behöver hjälp med inställningarna! 😀


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej behöver även hjälp med att skriva ut fakturer med omvänd moms till kund mvh Anders
  • Hej Anders!

    När du ska göra en faktura med omvänd moms så ska den vara momsfri (du kan bocka i det när du registrerar fakturan) och skrivas ut på en blankett som heter Faktura_byggmoms. Den innehåller texten för omvänd moms, din kunds VAT-nummer som du fyller i på kundkortet samt ditt VAT-nummer som du fyller i under Arkiv - Företagsuppgifter - Generella.

    Du kan anpassa den mallen om du tycker att den inte ser ut som du vill ha den. Här kan du läsa mer om hur du anpassar dina blankettmallar: https://blasupport.blinfo.se/artiklar/allmant/arkiv/blanketter/.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.