Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vart aktiverar jag varukostnadsomföring?

Om jag vill att allt jag säljer automatiskt ska dras från vårt lager (exempelvis 1410) hur lägger jag in det i programmet?

Kommentarer

• Hej
    Om du använder funktionen Varukostnadsomföring kommer bokföringen vid försäljningen av artiklar automatiskt att bokas så att ett lager­konto krediteras samtidigt som ett kostnadskonto debiteras. Denna inställning gör du under Arkiv - Företagsuppgifter - Fakturering - fliken Redovisning. De konton som används är de konton du angett för lager (t.ex. 1410) och lagerkostnad (t.ex. 4010) på denna flik. Du ska också ange vilket pris du vill att programmet ska utgå från vid beräkning av det belopp som ska omföras. Välj mellan Inpris, Vägt inpris och Kalkylpris. Om du vill att olika kostnadskonton ska debiteras kan du på dina artiklar (under fliken Redovisning och lager) på raden kostnad ange detta.

• Lägger man då in inpriset på alla produkter man har också om det inte redan är gjort?

• Hej Jane!

Om du vill att beräkningen ska ske utifrån inpris så kommer du behöva komplettera med detta i de fall det saknas.

Mvh,

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.