Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Fotografering av underlag / kvitton

När jag fotograferar in kvitton i BL-appen blir bilderna väldigt ihoptryckta och ibland nästan svårlästa,,, Har jag gjort någon felinställning?

Kommentarer

  • Hej!
    Några kunder har haft problem med detta och vi har gjort en rättelse som kommer till nästa version.
  • Hej!
    Har samma problem. När kommer nästa version?
  • Hej,

    Har fått veta att denna rättelse inte kommer komma med i nästa stora version men det jobbas friskt på denna rättelse nu. Utvecklarna säger att detta inte är långt borta.
    Däremot skulle vi bli glada om vi kan få in vilka mobilmodeller detta problem blir på? Vore jätte snällt om du kunde ta reda på modell och skicka in det till oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Vi har verkligen stort problem med detta så är tacksam att det skyndas på.
    De vi haft problem med har varit Samsung S9 samt Samsung S10. Iphone har fungerat bra.
  • Jag har en inte alltför ovanlig modell -  Apple iPhone Xs. / Örjan

  • Tack Terese och Örjan, jag ska skicka detta direkt vidare till våra utvecklare.
    En lösning på detta problem är inte alls långt borta.

    Ha en underbar påsk!

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • 1) hur vet att min senaste fotomässiga verif kommit fram?

    Om jag behöver maila el ringa min bokföringsfirma är ju intet mkt vunnit med denna funktion överhuvudtaget!

    Därtill, numera är ju mer än 50% av verifikationer (till mitt bolag) i form av PDF dokument - varför kan dessa inte xå sändas rakt in utan avfoto?
  • Hej!

    Om du fotar ett kvitto eller bifogar en bild i appen och sedan klickar på ladda upp så har din bokföringsbyrå fått in kvittot/bilden till sin molndatabas, någon extrakoll behöver inte göras. Däremot vore det önskvärt att kunna se vilka kvitton/bilder man laddat upp tidigare i nån typ av historiklista i appen, detta finns som önskemål i utvecklingen.

    Med vår tjänst e-postportal kan dina leverantörer mejla pdf-fakturor direkt till din molndatabas i BL Administration. En annan möjlighet är att du skannar eller fotar pappersfakturorna och mejlar dem direkt in i programmet via e-postportalen. Läs mer om tjänsten e-postportalen genom att klicka här:

    M v h
  • Ok!
  • Hur gör man för att koppla ihop kvitton från Kivra till appen
  • Hej!


    Vi har ingen direktkoppling mellan Kivra och appen. Man får spara ner kvittot från Kivra på telefonen och sen ladda upp det i appen. När man klickar på kamera-ikonen i appen så kan man välja att ta ett foto direkt eller ladda upp en bild från kameraalbumet.

    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Om man skriver en kommentar när man har skannat in sitt kvitto Var hittar man den kommentaren i bokföringen ?
  • Hej!

    Om man skrivit en kommentar på bilden man tagit med Björn Lundén-appen så ser man den i en info-ruta vid konteringen av kvittot i BL Administration.


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Ja men om man vill se kommentaren efter att man har bokfört den ? Om man tex går in på kontoanalysen
  • I dagsläget så kan man tyvärr bara se kommentaren i samband med konteringen.


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej,
    Jag får in bilder från min kund som är ihoptryckta och flera foton blir till en sida. Varför blir det så? Det blir svårt och omständigt att se på underlaget när jag ska bokföra.
  • Hej!

    skulle tro att detta beror på att när kunden tar bilderna så väljer man valet flera sidor detta gör att flera bilder läggs till i samma dokument, vilket kan göra att det blir trångt beroende på hur "långt" man kan göra visnings fönstret.
    Om kunden ska lägga upp flera kvitton är det därför bättre att efter man laddat upp en bild välja skicka in flera underlag.
    Mattias
  • Vid fotografering av fysiska leverantörsfakturor så skulle det vara bra om varje sida av en faktura blir en egen bild även om de hänger ihop. Det blir helt omöjligt att titta på en faktura som är många sidor när den blir ihoptryckt. Även kvitton kan bli svåra när de blir en bild även om man skickar tvår foton.

    Är det något som ni har planer på att justera?

    Tack på förhand!
  • Tar detta vidare till utvecklingssidan, vi jobbar ständigt med förbättringar när det kommer till Blapp och vi ser över alla önskemål och synpunkter som inkommer till oss om detta.
    Mattias
  • om man scannar in ett kvitto till bla hur ska sköter man verifikationen så att den hamnar på rätt period? om man tex inte bokfört klart januari och lägger in kvitto som avser februari så hamnar kvittot mitt i januaris verifikationer vad göra för att få den i rätt period?.

    mvh
    Richard
  • Hej,
    Det stämmer, den får nästa verifikationsnummer i listan - perioden styrs däremot på datumet som anges. Ett alternativ är att du bokar upp kvittot när du är klar med hela januari, men det brukar inte vara några problem att det ligger mitt i den tidigare perioden.

    Med vänliga hälsningar,

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.