Välkommen till Björn Lundéns forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Och om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Precis! Ladda ner programmet från våran hemsida först, www.bjornlunden.se Logga in på mina sidor. Klicka sedan här och följ guiden Anslut flera datorer till molnet/ Anslut dig till redan befintligt molnföretag(enstaka). Då ansluter du till företaget via fil, det står även där hur du skapar filen.
mvh,
På den nya datorn laddar du först ner programmet från våran hemsida, www.blinfo.se.
Där loggar du in på Mina sidor. Under Mina program laddar du ner BL administration.
Klicka sedan in på Ikonen för programmet, Licensiera sedan ditt program med ditt kundnummer.
När du har kommit in i programmet går du till Arkiv- Val av företag.
Klicka på Mer- Skapa företag från fil med molninställninar. Där hämtar du upp den filen som du skapat på din första dator.
mvh,
Exakt, klienten behöver installera BL Administration i sin dator och sedan kan ni skapa en fil med molninställningarna som klienten läser in i sitt program, efter det är ni kopplad. Är det bara Fakturering som behövs och endast för en användare är kostnaden 99 kr + moms per månad.
M v h
Har jag förstått det rätt att det inte kostar något att ladda ner programmet och få hjälp med att koppla ihop med befintlig bokföring som vi har?
Det stämmer, ni kan hämta programmet på mina sidor och sedan föra över de företag ni har på en annan dator till den nya.
om ni önskar hjälp med detta kan ni ringa in till oss så hjälper vi till.
Hur ser det ut i din licens? Om du inte har alternativet med molndatabas skulle jag tro att du behöver uppdatera licensen under Arkiv - Licensuppgifter.
Med vänliga hälsningar
Mvh
Tina
Om du har säkerhetskopior behöver du först spara ner dem i BL Administration innan du kan skicka upp dem i molnet. De behöver alltså förts finnas i din företagslista.
Det kan du göra genom att installera programmet på en ny dator och uppdatera licensen. När du kommer in till företagslistan är den förmodligen tom. Där kan du klicka på knappen Mer - Importera företag. Detta får du upprepa tills alla företagen är upplagda. När de är upplagda kan du markera samtliga företag och klicka på Mer - Flytta markerade företag till molnet. Då kommer programmet att börja flytta upp lagringen till molndatabaser.
Med vänliga hälsningar