Ingående balans

Det finns möjlighet att lägga in ingående balans och denna kan låsas för ändring. Bör jag låsa IB? När? Före/efter årsbokslut? Är det möjligt att låsa upp IB igen?
(Uppdaterad )

Kommentarer

• Hej,

Första året lägger du in en ingående balans, därefter kommer utgående balans får föregående år automatiskt att bli ingående balans på det nya året när du lägger upp ett sådant. Skulle något inte stämma finns naturligtvis möjlighet att gå in och redigera de ingående värdena. Det man ska tänka på i så fall är att föregående år måste vara låst. Därefter tar man bort bocken IB låst för ändring under Aktivitet - Räkenskapsår - Redigera - Redigera inställning för räkenskapsår. Därefter kommer du åt att redigera balansen under Aktivitet - Ingående balans - IB huvudkonton.

När du lagt in den korrekta ingående balansen för ett år kommer programmet att fråga om du vill låsa det, vilket du bör göra. Man kan dock låsa upp den igen enligt ovanstående.

Här kan du läsa mer om ingående balans: https://support.bjornlunden.se/guide/ingaende-balans

(Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.