Inte administratör i molnföretag
Jag kan inte ändra grunduppgifterna för företaget, då jag får upp att jag inte är administratör. Går jag in på användare, det finns bara en, så står det administratör. Jag har uppdaterat licensen i molnet då jag har en ny dator. Det gick inte ändå. Hur ska jag göra för att ändra företagsuppgifterna? (adress)
Följ inlägget
1
följare
Hej
Den dator där du första gången laddade upp företaget blir den som är administratör för molnföretaget och det är på den som du måste ange användarrättigheterna.
Om den dator som första gången laddade upp företaget inte längre ska användas, flyttar jag då över alla rättigheter med hjälp av zip fil och back up?
Följer systemrättigheter med då?
Hej,
Det går dessvärre inte att flytta över rättigheter med hjälp av zip-fil/backup. Det är endast på den dator du laddade upp företaget till molnet som du själv kan gå in och ändra på systemrättigheterna, alternativet är att vår tekniska support går in och gör detta. Har du möjlighet att logga in på den dator som du laddade upp företaget till molnet på så är det det enklaste alternativet.
Med vänlig hälsning
Tack för er support! Nu funkar det.
Mvh Helena
jag är systemansvarig
Om du klickar på knappen F9 på tangentbordet när du står vid inloggningsrutan så ska du få upp en lista på dom användare man kan logga in som. Står ditt namn där eller är det en *?
Med vänliga hälsningar