Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Inte administratör i molnföretag

Jag kan inte ändra grunduppgifterna för företaget, då jag får upp att jag inte är administratör. Går jag in på användare, det finns bara en, så står det administratör. Jag har uppdaterat licensen i molnet då jag har en ny dator. Det gick inte ändå. Hur ska jag göra för att ändra företagsuppgifterna? (adress)

Kommentarer

  • Hej

    Den dator där du första gången laddade upp företaget blir den som är administratör för molnföretaget och det är på den som du måste ange användarrättigheterna.

  • Om den dator som första gången laddade upp företaget inte längre ska användas, flyttar jag då över alla rättigheter med hjälp av zip fil och back up?
    Följer systemrättigheter med då?

  • Hej,

    Det går dessvärre inte att flytta över rättigheter med hjälp av zip-fil/backup. Det är endast på den dator du laddade upp företaget till molnet som du själv kan gå in och ändra på systemrättigheterna, alternativet är att vår tekniska support går in och gör detta. Har du möjlighet att logga in på den dator som du laddade upp företaget till molnet på så är det det enklaste alternativet.

    Med vänlig hälsning

  • Tack för er support! Nu funkar det.
    Mvh Helena

  • Hej

    Jag har problem med mina användarrättigheter. Jag vill att 2 datorer ska ha användarrättigheter till byråns egen bokföring mm. Min stationära på jobbet och min bärbara hemma. Är detta möjligt? Om jag förstår rätt så har varje företag fått en administratör beroende på vem som la upp kunden. Den datorn som jag började med har havererat och den hade jag användarrättigheterna på.

    Camilla
    Camilla Carlsson
  • Hej Camilla,

    Det kan vi absolut hjälpa dig med. Vi behöver bara få lite mer uppgifter från dig som lämpar sig bäst att ta över telefon. Så ring oss när du är på plats på 0650-541405 och be att få komma till Teknisk Support!
    Sandra
  • Jag ändrade * till mitt namn och då försvann min inloggning.
    jag är systemansvarig
    Gunnel Nygren
  • Hej!

    Om du klickar på knappen F9 på tangentbordet när du står vid inloggningsrutan så ska du få upp en lista på dom användare man kan logga in som. Står ditt namn där eller är det en *?


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Jag ändrade, tog bort * och skrev mitt namn där istället. Och när jag loggar in som Gunnel Nygren så funkar inte lösenordet

    Gunnel Nygren
  • Har du möjlighet att ringa in till vår support? 0650-541405. Då kan vi koppla upp oss mot din skärm och hjälpa dig med inloggningen 😀


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.