"Kan inte logga in" - skriver BL Administration och sedan stängs
Hej!
Det går inte att starta programmet därför att det stägner sig utan att jag kunde ingripa i processen. Det starts up med att kopiera alla 'gröna linjer' på vänster sidan av skärmen, sedan visar en enkel ruta med "Kan inte logga in" (säger inte vart eller varför) med två knappar på:
- "Visa loggen" - det händer ingenting alls om man klickar på den
- "OK" - programmet stängs när den anväds.
Så här ser det ut:
Följ inlägget
2
följare
2017-04-10 19:00:30 E Typblandningsfel i villkorsuttryck. INSERT INTO [SysPublic] ([Typ], [Text2], [Date1], [Text1]) VALUES ('PROG', 'Galjonen', DateValue('2017. 04. 10.') + TimeValue('2017. 04. 10.'), '2017.1.111') BL_Tool.SubConnectionOleDb Lokal grupp
2017-04-10 19:00:30 E Kan inte utföra SQL command BL_Tool.K7DbConnection Lokal grupp
2017-04-10 19:00:30 E Fel vid Execute BL.Login Lokal grupp
2017-04-10 19:00:30 E Kan inte utföra inre systemversionkontroll BL.Login Lokal grupp
2017-04-10 19:00:30 E Kan inte utföra systemversionkontroll BL.Login Lokal grupp
2017-04-10 19:00:30 E Kan inte logga in! BL.Login Lokal grupp
"Typblandningsfel i villkorsuttryck" Jag är besviken av att BL:s mjukvara crashar på typsnitten. Det vore bra om man fick stöd i felmeddelande med det att man får veta var man skulle justera förhållandena för mjukvaran men detta får man inte direkt här. Vad säger ni om felet?
Hej.

Jag tror att detta beror på att du har "felaktiga" datuminställningar i Windows.
Troligvis kort eller långt datum. Kontrollera detta i Kontrollpanelen -> Nationella inställingar.
Jag har bifogat en bild på hur inställningarna ska se ut.
mvh Johan
Jag misstänker att detta kan ha med ditt antivirus program att göra. När man gör en uppdatering av BL Administration så vill den skriva ut vissa nya filer till en specifik mapp vid uppstart, ibland tycker antivirus program inte om detta. Prova med att pausa antivirus programmet och sedan starta BL Administration.
mvh
Nej, det borde det inte göra, men man vet aldrig.
Jag provar ringa och maila dig för jag behöver nog eventuellt få fjärrstyra din dator och se vad som kan vara problemet!
Samma problem nu efter senast uppdatering, får bara "Kan inte logga in" och sen ingenting. Har kollat det som tidigare har kommit upp, dvs datum och även utan antivirus, hjälper inte. Blir det samma problem efter alla nya uppdateringar?
Nej det ska normalt sett inte vara ett problem att uppdatera. Men ibland kan filer som är installerade i datorn inte "skrivas över" i windows programkatalog av den nya uppdateringen, vilket gör att man kan behöva göra en grundligare ominstallation där man först avinstallerar programmet och ser till att vissa av de gamla filerna städas bort. Dock rekommenderar jag att du kontaktar vår support för hjälp med det så att man inte "städar" för mycket som kan påverka själva databasen där företagsdatat sparas.