Har inte rättigheter att fakturera i mitt molnföretag
Hej
Jag har kopierat mitt företags databas till BLA molnet, och lyckas nu logga in på BLa med samma lösenord som tidigare. Men nu möts jag av ett fönster med rubriken "Rättigheter för databas i molnet" sol lyder: "Du har inte rättigheter att köra bokföring i det här företaget".
Så där sitter jag utan möjlighet att sköta min redovisning eller att skriva fakturor. HJÄLP!!
Mikael
Följ inlägget
0
följare
Hej Mikael,
Den som skapade molnföretaget första gången (som då blir administratör över databasen) verkar inte ha satt rätt rättigheter till ert kundnummer. Om du går in under arkiv - systemunderhåll - databas - databas i molnet - användarrättigheter - nya användare per kundnummer så misstänker jag att det inte går och att du där får meddelande om att du inte är administratör?
Troligen har du en redovisningsbyrå som skapat molndatabasen och från sitt håll kommer åt denna funktion (nya användare per kundnummer) och där har möjlighet att ange ditt kundnummer samt aktuella moduler du ska ha rättighet att jobba med.
Jag ser att du skickat in ett vanligt mail också, jag svarar inte på det eftersom du får svaret i detta forum.
M v h
Hej Anders
Nej, jag har inte de rättigheterna. Men det är ingen redovisningsbyrå som skapat databasen, utan jag själv. Hur jag då lyckats med det utan att ge mig själv administrationsrättigheter, vet jag inte.
Så vad gör jag nu då?
/Mikael O
Hej,
Vi har nu loggat in och tilldelat dig dessa rättigheter. Så om du loggar ur programmet och loggar in igen så ska det fungera!
MVH
Markus
Perfekt - nu fungerar det.
Jag ringer er om kompletterande frågor.
/ Mikael O
Jag har precis samma som i ovan problem.
Jag har inte tilldelats rättighet att...…..
Jag är själv administratör för programmet.
Kan ni gå in och justera, Tack.
Mvh
Martin
Jag har nu justerat rättigheterna för dig i er molndatabas.
När jag kikar på dina rättigheter i molnföretaget så ser dom korrekta ut, det är nog enklast om du ringer in till oss på 0650-54 14 05 så vi kan kika på det tillsammans om det är något som inte fungerar som det ska.
Nu borde det fungera som det ska, vänligen kontrollera så att du kommer åt det du ska nu, om du fortfarande inte gör det så är det nog enklast om du ringer in till oss på 0650-54 14 05 så får vi kika på det tillsammans.