Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

felmeddelande vid säkerhetskopiering

Hej!

Jag uppdaterade min programverksamhet av BL bokföring idag, och kan inte spara som vanligt när jag bokfört klart..

Jag brukar alltid göra en intern säkerhetskopia och även en extern via USB.

Men det kommer upp ett felmeddelande:
”Säkerhetskopiering kunde ej genomföras. Kan inte skapa zip-fil - Dataströmmen stöder inte skrivning”.

Har ni uppmärksammat detta innan?
Vad beror det på och hur kan jag åtgärda det?

Med vänlig hälsning,
Marcus

Kommentarer

  • Hej Marcus,

    Det är med största sannolikhet anti-virusprogrammet som sätter stopp så testa att i anti-virusprogrammet ställa in undantag för BL Administration. Och då specifikt för mappen BLaData som ligger som standard på denna plats: C:\Users\Public\Documents\BLaData

    Prova att lägga till undantag för den mappen i anti-virusprogrammet och sen ta en ny intern säkerhetskopia. Om det inte löser problemet, ring vår telefonsupport på 0650-541405 (fråga efter teknisk support) så får de fjärrstyra er dator och kika.

    M v h

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.