Kontrollppgifter 2019

Hej!
Jag har försökt skapa KU men efter att den omuppdaterat lönerna så är det blankt i rutan. Kommer det inga "traditionella" KU nu när vi använder AGI?

Kommentarer

• Hej Therese,

Om du har lämnat in AGI varje månad så ska du inte lämna in någon KU10.
    KU10 skapar man endast om man har anställda som tex är idrottsutövare eller inte tjänat över 1000 kr.

Med vänlig hälsning​​​​
    Madelene Support
  • hej !

Vad gäller kontrolluppgift för utdelning på delägarrätter - KU31 ? Skapar man filen och lämnar den digitalt som tidigare eller ?

Mvh /La

La
  • Hej!
    Ja precis, du deklarerar KU20 och KU31 exakt som vanligt.

Med vänlig hälsning
    Madelene Support
  • Hej,

Ska man inte skicka till de anställda?Tänker att de vill jämföra mot Skatteverkets besked vid deklarationen...
    mvh

Sofie
    Sofie
  • Hej Sofie,

Om du har lämnat in AGI varje månad så ska du inte lämna in någon KU10 till de anställda. KU10 skapar man endast om man har anställda som tex är idrottsutövare eller inte tjänat över 1000 kr.

De anställda kan via Mina Sidor på skatteverket.se se uppgifter om inlämnad inkomst/skatt/förmåner under året. I inloggat läge går man till inkomstuppgifter så finns där en sammanställning. De anställda ser annars på sitt lönebesked för decemberlönen vilken ackumulerad lön/skatt/förmåner som arbetsgivaren betalat ut under året.

M v h
    Anders Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.