Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Kund spärrad för användning

När jag ska ange interntid på vårt eget kundnummer i tidredovisningen får jag upp "kundnummer spärrat för användning". Under november kunde jag ange tid på detta kundnummer. Vad är problemet?

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Det låter som att den kunden blivit markerad som passiv. Gör såhär:
    Gå in i kundregistret. Visa alla passiva kunder genom att klicka på Mer - Visa passiva. Markera aktuellt kund och tryck på Redigera. Långt ner till höger finns en checkbox som heter "Passiv kund". Denna ska inte vara aktiverad.

    Hoppas det är lösning på problemet.

    Mvh,

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.