Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Lägga in kostnadsställe på ouppdaterade fakturor i efterhand

Hej
Mitt företags verksamhet har två delar och från och med nya räkenskapsåret 1 maj tänkte jag dela upp intäkter och kostnader på två kostnadsställen. Sedan registrerade jag ett par fakturor utan att tänka mig för, dvs utan att registrera något kostnadsställe för dessa. De är utskrivna men inte uppdaterade. Det är tillräckligt mycket pengar för att jag skulle vilja få in dem korrekt i rapporterna.

Går det att lägga till kostnadsställe i efterhand för dessa fakturor?

Vänliga hälsningar
Rut

Kommentarer

  • Hej Rut!

    Öppna fakturorna via Fakturaregistrering och knappen Öppna. Där ska du se fakturorna så dubbelklicka på en i taget där. Då kommer utskriftsmarkeringen att tas bort och fakturan öppnas i fakturaregistreringen. För att ange kostnadsställe väljer du knappen Mer - Inställningar och bocka i Kostnadsställe. Då kommer ett fält för kostnadsställe att finnas i fakturaregistreringen. Ange kostnadsställe och spara. Upprepa för de fakturorna du vill och sen skriv ut och uppdatera fakturorna. Klart! 😀

    Ska hela fakturan kopplas till ett och samma kostnadsställe kan du öppna faktura och gå till fliken Redovisning där du anger aktuellt kostnadsställe vid raden KST. Anger man ett kostnadsställe på radnivå i fakturan styr det över det kostnadsställe som anges här.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.