Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Lönebesked via appen

Hej!
Jag har sedan tidigare två bolag inlagt i digitala företaget och där skickar jag lönebesked till anställda.

Nu ska jag lägga till ett annat bolag och använde då era instruktioner om hamnade i BL app. Jag kom så långt att jag kunde välja en anställd som jag lade till men jag hittade sedan inte någon tilläggstjänst för lönebesked och kunde således inte skicka någon inbjudan. Hur ska jag göra för att skicka lönebesked via app?

Som jag kommer ihåg det jag gjorde tidigare var att jag tryckte på DF knappen och bolaget lades då till och jag kunde sedan lägga upp användare, kryssa i lönebesked och skicka inbjudan.

Kommentarer

  • Hej!

    Man kan antingen lägga till själva tilläggstjänsten lönebesked första gången man kopplar företaget. När man kommer sidan där man får välja bland våra paket så ligger lönebesked som en tilläggstjänst där. När man sen lägger till användaren så får man bocka i att användaren ska ha lönebesked.

    Om företaget redan är kopplat så kan du gå in på app.bjornlunden.se och logga in. Gå sen in på Inställningar - Abonnemang och Användare. Klicka på knappen Abonnemang uppe till höger. Då kommer du till den här sidan:



    Längst ner ser du tilläggstjänsten Lönebesked som du kan lägga till. När du gjort det så kan du gå in på Inställningar - Abonnemang och användare och där både lägga upp användare och lägga till tjänster på befintliga användare.


    Återkom om du har några funderingar!

    Evelina Support
  • Här kommer länk till manualdelen som handlar om Lönebesked i app.bjornlunden.se också så kan du följa steg för steg https://blasupport.blinfo.se/artiklar/app-bjornlunden-se/om-app-bjornlunden-se/lonebesked-i-appen-och-pa-webben/
    Evelina Support
  • Hej!
    Tack för ovan.Jag klickade på Inget paket första gången. Kom då till sidan där jag kunde lägga till användare vilket jag gjorde via att hämta bolagets anställda.Sedan tog det stopp.
    Efter ert svar hittade jag tilläggstjänsten under Abonnemang. Jag kunde tilldela Lönebesked till aktuell anställd men hittade inte vart jag bjuder in.
    När jag valde Ny användare kom jag till sidan med inbjudan men kunde då inte bjuda in den användare jag redan lagt till. Måste jag göra det i annan ordning? Hur tar jag i såfall bort användaren och lägger till hen igen?
  • Hej!

    Efter att du valt vilka anställda du önskar lägga till lönebesked på trycker på fortsätt och sedan på knappen skicka inbjudan i fönstrets nedre högra del. (se bild)

    Mattias
  • Ja den rutan ser jag bara när jag lägger till Ny användare, inte när jag har en befintlig användare. Jag lyckades innan jag kontaktade er att lägga till en användare. Hittade dock inte tilläggstjänsten Lönebesked. Efter ert första svar hittade jag tjänsten o kunde också tilldela den till användaren jag lagt upp men då finns inte knappen Inbjudan, den hittar jag bara under Lägg till ny användare. Det är mitt problem. Användaren finns redan så jag kan inte använda Lägg till som du föreslår.
  • Hej!

    När du la till användaren första gången så fick den personen en inbjudan till appen men det behövs inte skickas någon ny inbjudan om du lägger till tjänster på den användaren i efterhand. När personen loggar in kommer den se vilka tjänster som den har rättigheter till.

    Så alltså, om du ser att lönebesked är ibockat när du går in på användaren så är allt i sin ordning 😀 När du sedan har gjort lönen så kommer användaren få en notis om att ett lönebesked finns i appen.

    Evelina Support
  • Tack, Evelina då vet jag:)
  • Hej!

    Jag har samma problem. Gick in och hämtade anställda, men fick inte rutan "Skicka inbjudan". Lönerna har skickats via Digitala företaget tidigare, så björnlundenappen är ny för de anställda. Hur skickar jag en inbjudan till dem?
    Agneta Swärd
  • Hej Agneta,

    Knappen för att skicka inbjudan ligger längst ner till höger men heter "Slutför" när du kopplar ett företag för första gången. För att slutföra krävs att samtliga personuppgifter är på plats på respektive användare.

    Du kan själv ta bort kopplingen till DF Lönebesked via Administratörsverktyget (Digitala Företaget-knappen i BLA) - Användarhantering - Välj företag och avmarkera kopplade användare under kolumnen "Löneapp".

    Ring in till oss om du inte får till det så hjälper vi dig!

    Med vänlig hälsning
    Johan Support
  • Hej Johan!

    Tack för info!
    Agneta Swärd
  • Och vad ska man göra om den anställdes inbjudan inte öppnas?
    https://promo-codes.se/
    Yana
  • Hej!

    Er anställde behöver ladda ner appen Björn Lunden, där hen loggar in med Bank-ID. Alternativt att hen går via webben och App.bjornlunden.se. Där loggar er kund in med personnummer och Bank-ID.

    Där kan er anställde se sina lönebesked.

    Med vänliga hälsningar
    Filip Support
  • Hej!
    Vi har lönebesked via eran egen app Björn Lunden, och undrar hur man som användare kan skriva ut lönespecen i pappersformat? Finns det på något sätt så man kan spara ner den eller öppna den som pdf?
    Sanna
  • Hej Sanna!

    Om man loggar in på https://app.bjornlunden.se/ via en webbläsare så kan man ladda ner lönespecen som en PDF. Håller man muspekaren över lönespecen dyker det upp några ikoner varav en med en pil som pekar nedåt (ladda ned). Man kan tyvärr inte ladda ned den via telefonen.

    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej ! Jag heter Mariusz och jag hade lönespecyfikation på deras webbsida och min arbetsgivare gick I konkurs och jag behöver alla mina lönespec och jag kan inte logga in.Mvh Mariusz Komorowski
    Mariusz Komorowski
  • Hej,

    Vi är endast företagets programleverantör. Du behöver prata med din arbetsgivare för att få tillgång till dina gamla lönespecifikationer.

    Med vänlig hälsning
    Madelene Support
  • Hej ! Jag förstår att du är bara programleverantör , min arbetsgivare gick i konkurs och han svara inte på meddelandet och jag behöver lönespecifikation till a-kassa. Vad jag ska göra? Mvh Mariusz
    Mariusz Komorowski
  • Hej igen,

    Tyvärr så kan tyvärr inte göra någonting här, se över ifall ni har en konkursförvaltare eller liknande så kan du få hjälp därifrån istället.


    Med vänlig hälsning
    Madelene Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.