Till senaste kommentaren

Meddelande Filen används redan

Hej,
När jag klickar på den fil jag vill öppna för jag nedan meddelande, men jag har inte filen öppen och jag kan inte stänga den heller. Hur ska jag göra för att rätta till det?

Kommentarer

  • Hej Christina!

    Det här meddelandet kan du få om du försöker öppna en bokslutsfil som redan är öppen på en annan dator. I så fall måste man stänga filen på den andra datorn först innan du jobbar vidare med filen på din nuvaranade dator. 

    Om det inte är så att du har filen öppen på en annan dator kan du bortse från meddelandet och klicka på Ja. Man kan t.ex. få detta meddelande om filen/programmet stängdes ner på ett felaktigt sätt.

    Hälsningar
    (Uppdaterad )
  • Jag får också detta meddelande, troligen var filen öppen vid ett strömavbrott (har den inte öppen på annan dator). Om jag svarar att jag vill öppna den ändå får jag meddelandet att "Det gick inte att öppna filen. Kontrollera att du är uppkopplad mot internet."

    Internet fungerar så hur kan jag öppna den?

    Ann
  • Om filen ej går att öppna kan du logga ut ur molnet.
    Klicka på Öppna under "Komigång" ute till vänster.
    Där har du en mapp som heter Intern säkerhetskopiering.
    Där har du (förmodligen) den mapp som representerar just detta bolags org.nr.
    Öppna den mappen och välj den senaste filen av den två.
    Den bör du kunna använda. Kom ihåg att inte jobba direkt mot just den mappen.
    För att kopiera upp just den filen till molnet kan du göra så här:
    Var inloggad
    Klicka på bokstaven B (Arkiv) uppe i vänstra hörnet.
    Välj hantera molndokument
    Välj Kopiera filer till molnet (nere i vänstra hörnet)
    Bläddra/välj filen som jag beskrev ovan.
    Tomas

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.