Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Skapa noter automatiskt i K2

Nu är jag inne i slutfasen med årsredovisning. Jag skulle vilja skapa noterna personalkostnader, inventarier och eget kapital. Frågan är om det är nödvändigt att göra det när jag upprättar årsredovisning enligt K2? Om svaret är ja hur gör jag för att skapa noter?

Kommentarer

  • Hej!

    De tre noter du beskriver är obligatoriska noter i K2 och således bör du skapa dem. Vilka noter som är obligatoriska kan du se i pdf-dokumentet som du hittar under fliken Årsredovisning i programmet. För att skapa noterna klickar du på fliken årsredovisning längst upp i programmet och sedan på knapparna Resultat (för att skapa personalnoten) eller Balans (för att skapa noterna gällande inventarier och eget kapital). Under dessa knappar hittar du ett antal noter och för att skapa dem klickar du bara på raden för vald not, när du sedan befinner dig inne i noten kan du välja att koppla den genom att använda funktionsknappen Koppla not och där välja vilken rubrik du vill koppla dem till.

    Det finns även en möjlighet att skapa noter automatiskt (klicka på knappen Skapa). Programmet skapar då noter utifrån de konton som det finns saldon på.

    En filmad guide hur du går tillväga när du skapar och redigerar noter hittar i nedanstående länk.

    Instruktionsfilm, Så här skapar du och redigerar noter.

    Hälsningar

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.