Ny dator / flytta molnlösning
Hej,
Jag har bytt dator och ska nu få igång BL Administration/helhetslösningen i min nya men blir osäker på hur jag ska göra. (jag har allt i molnet)
Jag har laddat ner programmet i min nya dator men hur gör jag för att få över alla uppgifter, bokföring, leverantörer etc. ?
Jag har även BL Bokslut, BL skatt men har inte börjat arbeta i dem än, är det bara att ladda ner dem på nytt i min nya dator?
Tack på förhand!
Jag har bytt dator och ska nu få igång BL Administration/helhetslösningen i min nya men blir osäker på hur jag ska göra. (jag har allt i molnet)
Jag har laddat ner programmet i min nya dator men hur gör jag för att få över alla uppgifter, bokföring, leverantörer etc. ?
Jag har även BL Bokslut, BL skatt men har inte börjat arbeta i dem än, är det bara att ladda ner dem på nytt i min nya dator?
Tack på förhand!
Följ inlägget
0
följare
Du ansluter till molnföretagen på din nya dator genom att i den gamla datorn gå via Arkiv - Val av företag, markera de företag som ska flyttas och går därefter via Mer - Exportera molninställningar för markerade molnföretag. Spara ner filen och ta med till den nya datorn.
I den nya datorn går du sedan via Arkiv - Val av företag, därefter Mer - Skapa företag från fil med molninställningar, och läser in filen.
Därefter ska anslutningen mot dina molnföretag vara upprättad.
Vad gäller BL Bokslut och BL Skatt så är det bäst söka eller fråga här: https://blbforum.blinfo.se/org/bl-bokslut/ eller här: https://blsforum.blinfo.se/org/bl-skatt/.
Mvh,