Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Råkat betalregistrera faktura två gånger

Hej
Jag har råkat betalregistrera en faktura två gånger så att den nu står som överbetald fast den inte är det. Hur gör jag bäst för att boka bort detta?
Tacksam för svar // Lotta

Kommentarer

  • Hej Lotta!

    För att ta bort den ena betalmarkeringen i reskontran får du gå in på knappen Kontroll reskontra. Leta reda på kunden och fakturan som är överbetald. Markera den fakturan och klicka på Öppna. Kolla sedan vilken betalning du vill plocka bort. Se till att den är överst av betalningarna (du kan sortera om genom att klicka på rubriken). Gå sedan in under knappen Redigera betaluppg. och välj makulera betalning. Ta gärna en säkerhetskopia (om du har möjlighet) innan du gör detta.

    För att korrigera bokföringen går du in på den verifikation som innehåller betalningen du vill makulera. Är verifikationen låst får du göra en ändringsverifikation för att korrigera bokföringen.

    Är du osäker på hur du ska göra får du gärna ringa vår support på tfn 0650-54 14 05. Den är öppen mellan kl. 9.30-12.00 samt 13.00-16.00.

    Mvh

    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.