Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Så här skapar du ett uppdragsavtal

Nu kan du skapa uppdragsavtal direkt från BL Byråstöd.
Det du behöver göra första gången är att fylla i byråns uppgifter. Klicka dig in under kugghjulet uppe till höger och gå in på den nya fliken Byråuppgifter. Här kan du ändra de texter som vi kommer föreslå till Uppdragsavtalet. Det här en mall och texterna kan sedan ändras på respektive klients avtalsformulär. När du gått igenom och sparat eventuella ändringar kan du skapa ditt första uppdragsavtal.

Klicka dig in på klienten och gå till fliken Uppdrag. Lägg till eventuella tjänster som saknas. Här kan du markera vilka tjänster som ska tas med i Uppdragsavtalet. Klicka sedan på knappen Skapa Uppdragsavtal.

Nu kommer du till en ny flik där du kan forma ditt Uppdragsavtal så att det passar din klient.
De förvalda uppgifterna har hämtats från BL Byråstöd från endera klientkortet, uppdragsfliken eller från byråinställningarna. Vill du ändra någon uppgift mer permanent så ändrar du i BL Byråstöd.
När du känner dig klar skapar du en PDF-fil av avtalet.


Det är denna PDF som du sedan kan skriva ut och be kunden signera.

Har du vår tjänst BL Signering & Avisering kan du via den skicka avtalet till din klient för digital signering.

För att få mer information om funktionen Skapa Uppdragsavtal kan du läsa om det i manualen>>.


Kommentarer

  • Hej,

    fungerar nuförtiden tjänsten BL Signering & Avisering?

    Tjänsten har inte fungerat bra då efter att klienten skriver på digitalt så fanns det inte några spår sedan alltså avtal med kund saknade synlig påskrift och är utan vattenstämpel på avtalet så att man inte vet i efterhand om avtalet är påskrivet eller inte.
    Man kunde inte heller exportera avtalet i PDF och spara utan förlita sig helt på https://blsignering.blinfo.se. där det iofs står att avtalet är godkänt med datum och klockslag men man vill gärna ha det i PDF med stämpel eller på ngt sätt så att man ser att avtalet verkligen är påskriven


    Ni skrev till mig år 2019 att ni håller på att vidareutveckla tjänsten, bl.a. så kommer man inom kort att få en vattenstämpel på dokumentet man skickat till kunden med tidpunkt för signering.

    Hälsningar

    Mark Timbrant
  • Hejsan Mark
    Ursäkta att svaret dröjde lite, jag behövde kolla med de som är med i detta utvecklingsprojekt. De är i någon form av slutfas i projektet, men det är en del som ska sys ihop så jag vågar inte säga när vi släpper den "nya" BL Signering & Avisering.
    Den signeringstjänsten kommer ialla fall innehålla historik och "bevis" på när dokumentet skickades, lästes, signerades (och kanske något annat som avvisades eller kommenterades).
    Till själva ursprungsokumentet, hängs det liksom på en sida (eller flera sidor vid behov) med info om vem och när någon med sitt bankid har signerat o.s.v.


    Marie Support
  • Hej

    Bara så att jag förstår detta rätt, måste både jag och kunden ha denna attesthantering för att det ska fungera?
    Eva Irene Henriksson
  • Hej!

    För BL Signering & avisering krävs att den som ska skicka dokumentet har tjänsten. Den mottagande personen behöver inte tjänsten utan de får ett mail med en länk som de klickar på och loggar in med mobilt BankId.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.