Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Ser inte delbetalningar på påminnelsen

Hej,
Jag ska skicka en påminnelse där kunden har delbetalat vi tre tillfällen. Hur får jag dessa delbetalningar att synas när jag ska köra ut en påminnelse på det som återstår att betala?

Kommentarer

  • Hej Maria,
    Både ursprungsbeloppet och delbetalningarna ska synas på påminnelsen. Har du redigerat mallen för påminnelser?
    Marie Support
  • Det är mycket möjligt att det är gjort innan jag började här...Hur ser man det? Nu får jag ut påminnelsen med ursprungsbeloppet som sida 1, första delbetalning skrivs ut som sida 2, andra delbetalning som sida 3 osv.
  • Hej!

    Om du går in under Arkiv-blanketter kan du här se om du använder en standard eller egen mall (se bild)
    Om du har en egen mall kan du börja med att testa att byta till en av våra standardmallar, genom att dubbelklicka på raden för påminnelser.  


    Mattias Support
  • Nu har jag bytt från egen mall till standardmall 1 och då skrivs delbetalningarna ut, men som en klumpsumma. Är det någon bakomliggande inställning som man måste göra, för vi vill ju helst ha vår egen mall där företagsloggan syns? Och helst se delbetalningarna en och en, men det kanske inte går?
  • Hej!
    För att få delbetalningar specificerade så tar du bort markeringen på "summera betalningar till en rad på påminnelser" under Arkiv - Företagsuppgifter - Fakturering och fliken "påminnelse/räntefaktura.
    Vill du ha loggan på påminnelse måste du spara ner loggan som en bildfil och infoga den på den påminnelsemall du vill använda. Detta gör du under Arkiv - Blanketter. Observera att du inte kan göra ändringar i en standardmall.
    Gunilla Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.