Sjukavdrag/sjuklön/karensavdrag
Hej
Våra anställda har månadslön som utbetalas innevarande månad med avvikelser från föregående månad. Nu har jag en som har varit sjuk 31/10-1/11, alltså över brytet på löneperioderna. Hur lönebereder jag detta? Både på november- och decemberlönen eller enbart i november? Har inte riktigt fått koll på detta sedan de nya reglerna infördes.
Våra anställda har månadslön som utbetalas innevarande månad med avvikelser från föregående månad. Nu har jag en som har varit sjuk 31/10-1/11, alltså över brytet på löneperioderna. Hur lönebereder jag detta? Både på november- och decemberlönen eller enbart i november? Har inte riktigt fått koll på detta sedan de nya reglerna infördes.
Följ inlägget
0
följare
Du tar med avvikelsen för oktober på novemberlönen och avvikelsen för november på decemberlönen.
Med vänlig hälsning
Programmet sköter det automatiskt så du behöver bara lägga in de datum som det gäller. För att kunna lägga in avvikelser i november så kan du inte ha en löneperiod öppen. Antingen lägger du in båda datumen innan du öppnar löneperiod för november eller om du har en löneperiod öppen lägger du in oktober först och så lägger du in november när du har slutfört lönerna för november och stängt löneperioden.
Med vänlig hälsning