Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Faktura via epost

Jag kan inte skicka ut mina fakturor till mina kunder på deras e post adresser. Det står "SMTP servern kräver en säker anslutning, eller så kunde klienten inte autentiseras. Serverns svar var 5.7.0"

Hur gör jag för att åtgärda detta?

Kommentarer

  • Hej!

    Det brukar betyda att det är något fel på inställningarna för e-postadressen som fakturorna skickas ifrån. Du kan kontrollera inställningarna under Arkiv - Grundinställningar - E-post. Hur inställningarna ska se ut beror på vad du använder dig av för e-postleverantör, om programmet är installerat på datorn eller om du kör via webben osv.

    Har det fungerat tidigare?


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Ok, ja det har funkat förut och jag har inte ändrat något. Möjligt att nån av mina kollegor ändrat något men ingen av dom är medvetna om det i så fall. På mina inställningar är det i bockat " använd direkt kommunikationSMTP"
    Vi använder oss av Gmail. Våran epost adress är ifylld som avsändare, användarnamn och lösenord är ifyllda, SMTP autentisering är i bockat, samt SSL och efter det står det port 587.....
  • Testa att fylla i lösenordet på nytt och spara. Dubbelkolla så att samma lösenord fungerar att logga in med på själva mailen också. Testa att skicka iväg fakturorna igen. Om det fortfarande inte funkar så får du nog ringa in till supporten så kan vi koppla upp oss och kolla!


    0650-541405 är telefonnumret 😀

    Evelina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.