Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Varför får inte skickade leverantörsbetalningar något verifikationsnummer?

Jag har registrerat en leverantörsbetalning som skickad. Nu har betalningen inte fått någon verifikationsnummer.

Hur ändrar jag så att den inte står som "skickad" utan bara som en verifikation i U=utbetalningar till leverantörer?

Kommentarer

  • Hej Sarah,

    Om en leverantörsfaktura skickas för bevakning hamnar den under knappen Återredovisning PG/BG där du behöver betala den eller läsa in en återredovisningsfil, när betalningen sedan uppdateras bokförs betalningen om du aktiverat automatuppdatering till bokföring under arkiv - företagsuppgifter - leverantörsreskontra.

    Under Betala fakturor finns det två olika betalsätt, antingen skicka fakturor för bevakning eller direkt betalning. Vill du att fakturan ska bokföras som betald direkt väljer du direkt betalning, du kan under Betala fakturor via Merknappen - inställningar ändra betalmetod.

    M v h

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.