Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Uppföljning av påminnelser

Hur håller vi reda på om kunden har betalt sin påminnelseavgift och ev. skickar "påminnelse" om att påminnelsen inte blivit betald.


Kommentarer

  • Hej Mattias,

    Tyvärr är det ingen kontroll på om påminnelseavgiften är betalt eller inte. Du märker det dock när du ska registrera inbetalningen på kunden i programmet. Den fakturan kommer då ligga som överbetald och du kan då använda funktionen "buntbetalning" så du kan kontera det extra beloppet som blivit.

    mvh,
    Linus Support
  • Hej
    Påminnelsekoderna - kan jag använda fler steg än de som är "förutbestämda"?
    Ni använder ju 0-3 samt 9-10 enligt nedan. Då vi lämnar bort för inkassering skulle det vara bra att kunna ha lite egna "statuskoder"

    • Ingen påminnelse (0)
    • Första påminnelse (1)
    • Andra påminnelse (2)
    • Tredje påminnelse (3)
    • Inkassomarkerad (9)
    • Skickad till inkasso (10)


  • Hejsan Anita,

    Det är tyvärr inte möjligt att ändra särskilt mycket inställningar gällande påminnelser. De inställningar som finns att göra, till exempel korrigera antalet dagar mellan påminnelserna finner du under Arkiv > Företagsuppgifter > Fakturering > Påminnelse/räntefaktura:

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.