Attesthantering

När jag lägger in en levernatörsfaktura går det ju automatiskt en avisering till den som är angiven som attestant att fakturan skall attesteras. Hur skall jag som byrå få en notering om att fakturan är attesterad. Så fort den är attesterad vill jag lägga upp den på banken för betalning men jag kan ju inte gå in och kolla av alla klienter för att se om det ligger några obetalda attesterade fakturor...

Kommentarer

  • Hej,

    Precis det stämmer. Tyvärr finns det inte någon sådan funktion i dagsläget. Vi känner dock till att det är ett önskemål hos fler så det kan vara så att funktionen kommer längre fram, men det är inget bestämt just nu.

    Med vänlig hälsning,
    Angelica Support
  • Okey - så en bankkoppling kan vara ett alternativ...Går den iväg till betalning direkt när den är attesterad? (Krävs förstås ett slutgodkännande på banken - men det kan ju ligga på klienten)
    Örjan
  • Hej,

    Ja, slutattestanten kommer kunna betala i samband med attesten och detta godkänns med BankID.

    Ha en fortsatt härlig dag!Med vänliga hälsningar,


    Angelica Support
  • Jag skulle vilja skriva in summan ink.moms när jag skall fakturera olika rader med olika kostnader.
    Exempel:
    Jag ger kunden (privatperson) ett prisförslag på 2000:-
    Rem 600:-
    Backspegel 250:-
    Arbete 1150:-

    Utan att behöva att sitta räkna ut vad varje rad blir ex.moms då det kan bli ännu flera rader på en faktura.
    Går det?

    med vänliga hälsningar Marcus.
    Marcus Larsson
  • Hej!

    I dagsläget finns det inte möjlighet att välja att fakturera ex.moms, du kan dock lägga upp artiklar där du fyller i priset ex.moms som du använder när du fakturerar privatpersoner.
    Att fakturera ex.moms är något vi planerar att lägga till i framtiden.
    Mattias Support
  • Varför ser jag inte fakturan som ska attesteras i appen utan där ser jag endast belopp o leverantör? Vad har jag gjort för fel?
    Sven-Erik
  • Hej Sven-Erik,

    Om det är du som ska attestera bör du se fakturan under oattesterade. Det är svårt att svara på vad som kan vara fel då, utan jag får be dig ringa in till oss på telefon 0650-54 14 05 så får vi titta.

    Med vänlig hälsning,
    Angelica Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.