Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB)
Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB)
Hej,
Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB) med BL Appen för en av mina kunder.
Är det ngn inställning jag missar i BL Appen eller?
Tack på förhand
Hej,
Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB) med BL Appen för en av mina kunder.
Är det ngn inställning jag missar i BL Appen eller?
Tack på förhand
Följ inlägget
1
följare
Har ni tecknat ett ISO-avtal på banken? Alltså steget som jag länkar till här.
Med vänliga hälsningar
troligen ja
Hur kan jag kontrollera detta att kunden tecknat ett ISO-avtal på banken i BL Appen för att vara säker?
Tack
Du kontrollerar om/hur ett aktivt avtal är tecknat inne på SEB under:
Produkter och tjänster > Betaltjänster och rapporter.
(för att inbetalningar ska återrapporteras automatiskt måste avtalet tecknas med Open Payments).
Läs mer här
Med vänliga hälsningar,
Det visade sig att kunden inte hade avtalet tecknat.
Bolaget saknade både tjänsten betalningar i ISO-Format samt tjänsten automatisk bokföring kopplat med open payments.
Då det var en ny kund så tog jag för givet at det ska vara på plats 🙁
Skriver här för att jag och andra användare ska återigen kunna hitta svar i fall vi stötter på sådant
Med vänliga hälsningar
Toppen vad fint att höra att det var till hjälp och tack för att du delar med dig av informationen till andra användare 😀
Ha en fortsatt fin dag!
Med vänliga hälsningar,