Till senaste kommentaren

Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB)

Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB)


Hej,

Automatiska inbetalningar av kundfakturor fungerar inte (SEB) med BL Appen för en av mina kunder.
Är det ngn inställning jag missar i BL Appen eller?

Tack på förhand
Mark

Kommentarer

  • Hej Mark!

    Har ni tecknat ett ISO-avtal på banken? Alltså steget som jag länkar till här

    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej Evelina,

    troligen ja
    Hur kan jag kontrollera detta att kunden tecknat ett ISO-avtal på banken i BL Appen för att vara säker?

    Tack
    Mark
  • Hej Mark,

    Du kontrollerar om/hur ett aktivt avtal är tecknat inne på SEB under:

    Produkter och tjänsterBetaltjänster och rapporter

    (för att inbetalningar ska återrapporteras automatiskt måste avtalet tecknas med Open Payments). 

    Läs mer här

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Hej och tack för er fina hjälp,

    Det visade sig att kunden inte hade avtalet tecknat.
    Bolaget saknade både tjänsten betalningar i ISO-Format samt tjänsten automatisk bokföring kopplat med open payments. 

    Då det var en ny kund så tog jag för givet at det ska vara på plats 🙁
    Skriver här för att jag och andra användare ska återigen kunna hitta svar i fall vi stötter på sådant

    Med vänliga hälsningar
    Mark
  • Hej igen Mark,

    Toppen vad fint att höra att det var till hjälp och tack för att du delar med dig av informationen till andra användare 😀 

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.