Avvikelser fungerar inte / avvikelser hämtas inte från kalendariet (Lön Plus)

Har du problem med att få in avvikelserna i löneregistreringen? Då kan det bero på att den anställde tappat kopplingen till sitt arbetsschema. Detta kan du kontrollera genom att titta i kalendariet via Aktivitet - Kalendarium, alternativt knappen "Kalendarium" i snabbvalsmenyn. Välj anställd i listan till höger och kontrollera att den anställde har arbetstimmar på respektive arbetsdag i kalendern.
     Om den anställde saknar arbetstimmar i schemat behöver arbetsschemat kopplas om. Detta gör du enklast via Uppläggning - Arbetsschema. I denna vy klickar du på "F11" på ditt tangentbord. Du får nu en fråga om du vill uppdatera alla arbetsscheman i aktuellt semesterår - bekräfta med "Ja".
Kontrollera sen att du har fått in arbetstimmar i kalendariet.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.