Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Bankkoppling Handelsbanken

Hej,

Har kopplat mot Handelsbanken. Men vet inte vidare hur jag får igång funktionerna? Hur hämtar jag hem kontoutdrag och återrapportering av skickade LB filer? Just nu är det ingen skillnad efter att jag aktiverat, eller jag vet inte snarare hur jag ska få igång allt.

Kommentarer

  • Hej!

    Har du utöver att du aktiverat tjänsten iBL administration också aktiverat hos din bank?
    Annars kan du kontakta banken så dom kan aktivera tjänsten från sin sida.
    Du kan läsa om tjänsten och aktiveringen här.
    Mattias
  • Det går inte att logga in via sidan som det länkas till från BL Administration, har stått tekniskt fel i en par veckor nu.
  • Hej Tobias!

    Är det när du klickar på knappen Tilläggstjänster som du får felmeddelandet? Prova att ange en annan standardwebbläsare (t.ex. Chrome) och sedan klicka på knappen igen, fungerar det då?

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Har använt bankintegreringen ett tag mot Handelsbanken, men råkat ut för en del problem.
    Vissa lev fakturor blir inte betalda trots att de ligger med i filbetalningen och sen nu senare har återföringen slutat att fungera som den gjorde innan dvs sker inte per automatik när man klickar på återredovisning.
    Hur gör jag då?
    Jag har betalat fakturorna manuellt på banken för att få de betalda då jag fått påminnelser för obetalda.

    Men hur undviker jag det i fortsättningen?
    Sanna Nilsson
  • Hej!

    Detta har med största sannolikhet med en inställning i banken att göra (hur den väljer att ställa upp bankfiler)
    Du kan hitta denna inställning under "kontotransaktioner" då handelsbanken nyligen har ändrat på sin hemsida vet jag just nu inte dom exkata klicken för att hitta rätt men bifogar en bild på hur det ser ut och vilka inst som ska vara valda.
    Ändra detta så bör problemen upphöra.

    Mattias
  • Hej

    Hade den inställningen till igår då jag ändrade till styckevis. Eftersom jag haft det i ett annat bolag.
    Om det inte funkar ändå nu kontaktar jag banken då.
    Integrationen måste fungera om det ska förenkla annars blir det bara merjobb för att hitta felen.
    Sanna Nilsson
  • Jag hade så innan å det var då det inte fungerade men får ändra tillbaks då helt enkelt å hoppas på lösning.
    Men de betalningar som ligger som filbetalda i BL men inte är utförda via banken, ska jag betala å boka bort de manuellt?

    Sen har jag också råkat ut för 2 dubbelbetalningar av lev fakturor trots att det bara är 1 faktura inlagd och en filbetalning skickad. Är det samma problem då?
    Sanna Nilsson
  • Hej!

    Dom betalningar som är gjorde men inte återredovisats kan du nu göra manuellt.
    Det skulle kunna bero på samma sak i detta fall kan du avföra en av betalningarna.
    Mattias
  • Har BL Administration någon bankkoppling mot Sparbanken Syd, flera av mina kunder använder Sparbanken Syd och en koppling mot Sparbanken Syd hade underlättat mitt arbete.
    Anders Rylander
  • Hej,
    Nej tyvärr det har vi inte idag. Jag tar det som önskemål!

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.