Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

BOKFÖRINGSORDER LÖN +

VARFÖR FÅR JAG INTE UT EN BOKFÖRINGSORDER, NÄR JAG UPPDATERA LÖN. HUR STÄLLER JAG IN DET? VI BOKFÖR VAR FÖR SIG.

Kommentarer

  • Hej!

    Jag antar att du menar att det inte finns en automatisk koppling mellan bokförings- och löneprogrammet. Vid uppdateringen kan du skriva ut en journal som innehåller bokföringsuppgifter för varje lön. Du kan också markera att du vill skriva ut den med en sammanslagen kontering. Då kommer alla transaktioner summeras längst ner på sidan. Efter utskriften av journalen och banklistan kommer du till Alternativ för utskrift bokföringsorder. Där kan du skriva ut en bokföringsorder.

    Om du har en koppling mellan bokföring och lön kan du under Arkiv, Företagsuppgifter, Lön, markera att du vill ha en sammanslagen bokföringsorder. Då kommer lönejournalen slås samman till en bokföringsorder när du uppdaterar lönerna.
    Bjorn Lunden

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.