datorkrash ominstallation
Min dator rasade och jag har installerat om allt. dock när jag ska importera backup zip så får jag fel att den ej kan öppna databas. bifogar logg, jag har två företag och den säger lika på bägge. jag har gamla windows med alla bl filer ligger i en mapp windows.old. behöver göra bokslut så jag är i lite panik. den säger även lika på äldre backupfiler. som ligger på usb...
Följ inlägget
3
följare
I din windows.old-mapp, leta fram en mapp som heter BlaData och kopiera den. (hela mappen)
Klistra sedan in den på denna sökväg: C:\Users\Public\Documents\
Det ligger sannolikt redan en BlaData där, men den kan du döpa om till BlaData.old tills vidare.
Därefter startar du BL Administration och i "Val av företag" klickar du på "Mer" och "Återskapa företagslista". Därefter borde dina företag synas i listan igen. Återkom om du undrar något.
det andra saknas ca 130 verifikationer. vilka går att sätta sig och mata in igen. hade dock hoppats slippa mata in de som saknas om man fått fart på rätta databasen. går det reparera databas med något verktyg ? backupfil på det ena företaget går läsa in men den säger då att det är felaktig databas. den andra säger den inte är en giltig zipfil.
Kan jag nå dig på telefon så kopplar jag upp och hjälper dig?
Är vid datorn onsdag förmiddag. II mortn är jag ute och jobbar.
Vi ringer dig imorgon, onsdag, förmiddag.
Går inte komma in på BL skatt. Logga visas snabbt, sedan ingenting. Har kört "reparera" i min windows 10 dator, hjälper inte
Lönar det sig att försöka helt avinstallera och nyinstallera
Olled
Absolut, prova att avinstallera och installera på nytt du, får du fortfarande inte till det så är det nog enklast om du ringer in till oss på 0650- 54 14 04 så får vi kika på det tillsammans.
Vi har ständiga problem med BL Faktureringsprogram - ringer man så lämnas ingen support eftersom licensen har gått ut får vi besked om - trots att vi har en giltig licens. Mailar man får man i retur att support en har upphört på BL och man hänvisas till ett Forum. Nu har vi haft hjälp från annat håll ch fått igång en demo så vi kan utföra våra fakturor men det går inte att få in våran licens på demon - dvs om 30 dagar så är vi helt utslängda av BL.
Vi begriper inte varför man inte har en fungerande programvara med support?
Jag har kollat upp ert kundnummer i vårt register och ni har absolut rätt till support då ni har ett aktivt avtal. Det enklaste i detta fall är nog om ni ringer in oss på 0650-54 14 05 så kopplar vi upp oss och tittar på detta tillsammans med er.
Vi fick besked när vi ringde er att licensen inte var giltig. Försöker reda ut detta bland våra kvitton men har inte haft tid idag.
Vi ser att när vi försöker ladda ner en ny version av programmet får vi felmeddelande "Fjärrservern returnerade ett fel (500) internt serverfel"
Försöker få koll på vad detta är. Börjar bli kostsamt för oss all tid vi lägger ner för att få BL Fakturering att funka. Försöker samla frågorna till vi på nytt tar hit en datakonsult för att försöka få igång programvaran.
Vi kan göra en uppkoppling från vår sida och försöka hjälpa er först så slipper ni ta in en IT-konsult som kostar pengar när ni har support på ert avtal med oss. Vilket nummer kan vi nå er på?