datorkrash ominstallation

Min dator rasade och jag har installerat om allt. dock när jag ska importera backup zip så får jag fel att den ej kan öppna databas. bifogar logg, jag har två företag och den säger lika på bägge. jag har gamla windows med alla bl filer ligger i en mapp windows.old. behöver göra bokslut så jag är i lite panik. den säger även lika på äldre backupfiler. som ligger på usb...

Kommentarer

  • Hej Göte

    I din windows.old-mapp, leta fram en mapp som heter BlaData och kopiera den. (hela mappen)
    Klistra sedan in den på denna sökväg: C:\Users\Public\Documents\
    Det ligger sannolikt redan en BlaData där, men den kan du döpa om till BlaData.old tills vidare.
    Därefter startar du BL Administration och i "Val av företag" klickar du på "Mer" och "Återskapa företagslista". Därefter borde dina företag synas i listan igen. Återkom om du undrar något.
    Fredrik Teknisk support
  • Fungerar inte. jag har gjort som ni beskrev. men ser inga företag och  får felmeddelande att hittar inte eller kan inte öppna databasen vilket det senare är det som är felet. jag har lyckats återläst en blbck.005  på varje företag. och på det ena saknas 6 fakturor. som är enkla att göra om.

    det andra saknas ca 130 verifikationer. vilka går att sätta sig och mata in igen. hade dock hoppats slippa mata in de som saknas om man fått fart på rätta databasen. går det reparera databas med något verktyg ? backupfil på det ena företaget går läsa in men den säger då att det är felaktig databas. den andra säger den inte är en giltig zipfil.


    Göte Grund
  • Hej Göte

    Kan jag nå dig på telefon så kopplar jag upp och hjälper dig?
    Fredrik Teknisk support
  • 0738100320

    Är vid datorn onsdag förmiddag. II mortn är jag ute och jobbar.
    Göte Grund
  • Hej Göte

    Vi ringer dig imorgon, onsdag, förmiddag.
    Fredrik Teknisk support
  • Hej
    Går inte komma in på BL skatt. Logga visas snabbt, sedan ingenting. Har kört "reparera" i min windows 10 dator, hjälper inte
    Lönar det sig att försöka helt avinstallera och nyinstallera
    Olled
    Olof D
  • Hej.

    Absolut, prova att avinstallera och installera på nytt du, får du fortfarande inte till det så är det nog enklast om du ringer in till oss på 0650- 54 14 04 så får vi kika på det tillsammans.

    Henrik Teknisk support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.