Fakturering från BL app

Hej,

Har två frågor gällande en ny kund. Han efterfrågar att kunna välja 5 dagars betaltid i appen, jag misstänker att det inte är möjlighet eftersom ni inte har det som ett alternativ. Men det vore önskvärt att kanske införa ett alternativ där man kan välja antal dagar själv.

Den andra frågan misstänker jag att jag redan hittat svaret på. Den nya kunden ska installera solceller och han kunde inte hitta något alternativ för grön energi i appen. Efter att ha sökt på det så är det senaste jag hittar om det hos er att ni inte har stöd för det i appen från ett inlägg i december förra året. Jag hoppas ju att ni lagt in den funktionen på något vis sedan dess men misstänker att så inte är fallet. Då jag inte är den första som efterfrågar funktionaliteten och jag ser att det frågas efter den redan 2021 så kanske det är dags nu? 

Och om det nu inte går att lösa i appen, betyder det att jag då själv behöver göra fakturorna åt honom utefter ett fakturaunderlag? Då tappar vi ju hela smidigheten med appen tycker jag. Hittade lite om hur man skulle göra tidigare idag då jag skummade igenom det som hastigast men det verkar väldigt komplicerat att sätta upp i systemet med både artiklar, timmar och kunder som behöver ha specialinställningar.
Tim

Kommentarer

  • Hej Tim!

    När det gäller betalningsvillkor så kan du lägga upp ett villkor på 5 dagar i kundens företag via BL Administration och då ska det dyka upp hos din kund så han kan använda det.

    Beträffande Grön teknik i appen finns det med i vår planering men tyvärr har jag ingen tidpunkt för när det kommer. Kunden kan göra utkast i appen som du sedan plockar upp och gör det sista i BL Administration och skickar fakturan.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.