Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Helt nytt företag - ett AB istället för HB

Jag ska börja bokföra för ett nystartat AB och även sköta deklarationen. Finns det någon bra lathund hur jag lägger upp det hela så jag får rätt blanketter och även rätt konton när det gäller bokföringen. Lite tips, tack! Jag har BL Administration och BL Skatt.

Kommentarer

  • Hej, beträffande bokföringen så får jag hänvisa dig till supporten för BL Administration. Men när det gäller inkomstdeklarationen så kan man till vänster i programmet och under rubriken snabbstart, välja alternativet ny. När man väljer det alternativet så hamnar man i en hjälpguide. I övrigt när man deklarerar för ett AB så får man det mesta ifyllt när man gör sieimporten. Det man brukar behöva komplettera med är någon skattemässig justering på blanketten 2S.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.