Hur skriver jag ut en påminnelsefaktura?
Hur skriver jag ut en påminnelsefaktura, eller en kopia av en redan avsänd faktura?
Följ inlägget
1
följare
Hur skriver jag ut en påminnelsefaktura, eller en kopia av en redan avsänd faktura?
Hej!
För att skriva ut en påminnelse så högerklickar du på den förfallna fakturan i Reskontran och väljer Skapa påminnelse. Då kommer fakturan att öppnas och du ska se en röd flagga uppe till vänster. Klicka på den röda flaggan och du ser Påminnelsen! 😀
Rubriken "Skapa påminnelse" finns inte med i undermenyn när jag högerklickar på fakturan.
Hej igen!
Är fakturan förfallen i reskontran? Alltså har statusen Förfallen och är rödmarkerad? Det måste den vara för att du ska få valet "Skapa påminnelse"
Hej,
Har det gått rätt antal dagar sen den gick ut?
Men jag hittade ett annat svar från er:
man skulle in på Fakturering - Fakturautskrift, sen välja i rullisten Påminnelsefaktura istället för att skvia ut en faktura som vanligt.
Då gick det att skriva ut.
/ KM
ha det bra,
mvh,