Kan ej starta BL Ekonomi?

Hej,
Jag kommer inte in i mitt BL Ekonomi, vad kan det bero på?

Mvh
Anna

Kommentarer

  • Det krävs en uppdatering av Java-versionen för att du ska kunna öppna upp ditt BL-Ekonomi. Gå via java.com och ladda ner versionen.
    Viktigt att du stänger ner BL Ekonomi innan uppdatering. Efter detta kan du öppna upp BL Ekonomi igen.


    Om du har en Mac-dator kan det krävas att du först avinstallerar tidigare java-versioner på datorn. Gå då via Finder- Gå och Gå till mapp.  Skriv där /library/java/javavirtualmachines. Efter att du gjort detta och laddat ner senaste versionen av Java så kan du öppna upp BL Ekonomi på nytt.



    Med Vänlig Hälsning,
    Programsupporten.

    Frida Support
  • Hej, Mitt bokföringsprogram hos er är helt tomt. Det finns ingenting att hitta av alla årens bokföring. Det går inte heller att logga in på nytt. Vad har hänt, och hur blir allt återställt?
    Susanne
  • Hej Susanne!

    Har du uppdaterat Java på din dator? Om inte kan du göra det på java.com. Är det uppdaterat men du ändå inte kommer åt företaget får du ringa in till oss på tfn 0650-541408 så får vi kolla på det.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Hej,

    Jag har samma problem när jag försöker logga in på BL ekonomi.
    Det kommer fram ett felmeddelande om att det inte går att komma åt servern.
    Jag har uppdaterat senaste Java 8.
    Detta har aldrig hänt tidigare.
    Lukas
  • Hej Lukas!

    Kan du kolla om du har flera installationer av Java. I så fall kan du avinstallera alla utom den senaste som du installerade. Prova sedan att öppna programmet.

    Skulle det fortfarande inte fungera får du gärna ringa in till oss på tfn 0650-54 14 08 mellan 9.30-16.00 (lunch 12.00-13.00).

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Har samma problem att jag inte ser mitt bolag .
    Jag har en MAC och  installerat Java 8 , samt tagit bort äldre versioner av JAVA men får upp en dialogruta:
    could not access HTTP invoker service at https:core2.venus.blinfo.se

    Vad kan jag göra för att lösa detta?

    Anna Fureman
  • Hej Anna,

    Det låter som att nånting missats i den processen. Testa att ladda ner java igen från java.com efter att du tagit bort äldre versioner, återkom om det ej fungerar.

    Med vänliga hälsningar,

    Johannes Support
  • Hej igen! Tyvärr funkar det inte fortfarande får samma felmeddelande. Kan jag ladda ner blekonomi på annan dator som ej är Mac , hur gör jag då?
    Hälsningar Anna
    Anna Fureman
  • Hej

    För att ladda ner BLE kan du gå in på länken nedan. Du behöver även din ble-nyckel och användarnamn + lösen. Om du vill ha hjälp med detta kan du nå oss på 0650-541405.

    https://www.bjornlunden.se/program/programversioner__4132

    Mvh
    Filip Support
  • Trots att jag hade senaste Java 8, uppdaterad nyligen,  gick det inte att starta BL ekonomi. Jag fick avinstallera och ominstallera JAVA, sen funkade det (hittills). Win 10.
    Bengt Eriksson
  • Hej! Har ni problem med BL Administration idag? Jag kan inte logga in.
    E
  • Hej,

    Vi har under morgonen haft problem med att logga in i några av våra tjänster. Det är nu löst och ska fungera precis som vanligt.

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Hej!

    Jag har BL eBokföring och försöker bokföra, men jag lyckas inte att byta verifikationsserie. Programmet är fast på serie A och det går inte att ändra. Jag har stängt ned programmet och öppnat igen utifall att det skulle hjälpa, men det gjorde det inte. Hur gör jag?
    Madeleine
  • Hej,

    Har du valt någon beteckning på den serie du vill använda? Du behöver fylla i något vid Bokföring - Verifikationsnummerserie - Beteckning för att du ska kunna välja den serien sen när du bokför.

    Mvh
    Filip Support
  • Hej!

    Det är inte det som är problemet. Jag har flera verifikationsserier och dessa har jag använt tidigare år, så såvida ni inte har gjort någon ändring här så borde jag kunna använda alla de jag haft från tidigare år. Problemet är att jag inte kan byta serie. Om man ska skapa ett nytt verifikat så finns det ju en pil bredvid verifikationsserien högst upp till vänster i verifikationen. Den går inte att trycka på. Jag är tvungen att använda serie A.

    Jag har gått in och försökt kolla hur det ser ut på verifikationsserier. Om jag öppnar verifikationsserier så är G den första jag får upp. Jag antar att jag skulle kunna skapa en ny serie som heter G, men jag vill ju helst ha alla de jag har haft sedan tidigare år. De dyker inte upp när jag går in här, men det gör å andra sidan i serie A heller, så jag antar att denna funktion bara visar de serier som inte är skapade än. Eller kan jag ser mina skapade serier på något annat ställe?
    Madeleine
  • Okej,

    Då behöver du ringa in till supporten så får vi koppla upp oss och kika.

    Mvh
    Filip Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.