Välkommen till Bjorn Lundens forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Viktigt! Om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 35 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
När du sparar en order med en artikel som är kodad som lagerartikel så räknas lagersaldot ner.
Här kan du läsa mer om lager: https://support.bjornlunden.se/guide/lagerhantering
Med vänliga hälsningar
Den skapas vid utleverans om den inte görs i sin helhet. Gör du en delleverans av en olevererad order kommer en restorder att skapas. Restordern innehåller de artiklar som fortfarande är olevererade och kommer att få ett ordernummer som är ett nummer högre än ordern den skapas ifrån. Om en restorder skapas av order 3440 kommer restorderns ordernummer att bli 3441. För varje delleverans räknas ordernumret upp med ett, dvs 3442, 3443. Med standardintervallet mellan order kan du alltså skapa 9 restorder.
Med vänlig hälsning,
Ja precis, det stämmer!
Utleverans används om du i faktura/orderregistreringen använt ordertypen olevererad order. Med det menas att du tagit emot beställningar, men inte har några varor att leverera. Vid utleverans kan du välja om du vill utleverera per order eller per artikel. En restorder skapas om inte utleverans sker i sin helhet.
Med vänliga hälsningar