Till senaste kommentaren

Leverantörsfakturor blir inte tolkade eller blir fel tolkade

Leverantörsfakturor blir inte tolkade eller blir fel tolkade

Hej,

Jag började använda appen nyligen för vissa arbetsmoment och när jag fotar leverantörsfakturor så blir inte
leverantörs fakturor tolkade eller blir fel tolkade troligen för att bilden blir så liten, snedd och även fotar man tangentbordet, egna byxor m.m. 😊

Jag vill påpeka att jag använt mig av tolkningen sista året men då via skanner och att lev fakturor blir ordentligt tolkade men inte nu om jag använder appen för att fota och skicka in

Finns det ngn knep här så att de blir tolkade korrekt?

Tack för hjälpen
Trevlig helg

Kommentarer

  • Hej!

    Har tyvärr inga bra tips mer än att man försöker få med så lite annat som möjligt på bilden och att man ser till att bilden har så bra skärpa som möjligt.
    Vi försöker ständigt förbättra tjänsten och hoppas framöver att den ska klara även otydliga bilder.
    Mattias Support
  • Skickade över leverantörsfakturor 8 st från mailen till Bla/ leverantörsreskontra för tolkning igår. När jag går in där idag så är inte någon faktura tolkad. Leverantörerna har funnits med länge, alltså inga nya. Skickade dem på nytt för tolkning, har väntat 5 min, inget händer.
    Varför blir de plötsligt ej tolkade? Det har fungerat med tolkningen tidigare.
    Sven-Erik Karlsson
  • Hej,
    Vi har förnärvarande fördröjning i tolkningen. Vi hoppas att det kommer att ha jobbat ikapp snart nog. Tills dess kan du manuellt hantera fakturorna om du vill registrera dom direkt.
    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Hej,
    Har en klient som fotat en massa kvitton som hamnat underdokument i appen.
    Jag kan inte se dessa och han kan tydligen inte göra något med fotona.
    Kan han på något sätt skicka dem för tolkning, så jag ser dem oxå?

    Mvh//Joakim
    Joakim
  • Hej
    Om han skickat in detta så dom ligger under dokument i appen så ska dem även synas i BLa. Annars är det något fel på någon inställning. Är det i BL administration du inte kan se dessa kvitton?
    Pelle Support
  • japp
    Joakim
  • Gå in under Arkiv- Företagsuppgifter- Leverantörsreskontra. EFH elektronisk fakturahantering- Reg inkommande fakturor. Där ska det vara inställt på importera för senare registrering. är det så?
    Pelle Support
  • Det stämmer

    Joakim
  • Hej,

    Jag tror detta är enklast att felsöka om du ringer in till vår support 0650-541405 så vi får kolla på alla inställningar m.m.

    Med vänliga hälsningar
    Angelica Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.