Till senaste kommentaren

Logga in på Payroll via ipone

Det går inte att logga in med bankid på Payroll via iphone. Det går inte heller att få fram ett nytt lösenord för att kunna logga in via epost.
Jennie

Kommentarer

  • Hej Jennie,

    Detta är tyvärr ett känt problem just kopplat till iCloud Private Relay eller annan typ av VPN/Proxy-tjänst som bara påverkar vilken IP-address vi iaktar vid inloggningstillfället. Detta är en säkerhetsfunktion som BankID introducerat och vi följer där vi validerar den IP-address som använts vid initiering av inloggningen och den som används när användaren verifierar sig i BankID-appen.

    För att lösa problemet så behöver man stänga av iCloud private relay för payroll.bjornlunden.com helt och hållet.

    När det gäller att användaren inte får återställningsmail så beror det på antingen:

    1. Att man i Payroll inte har aktiverat att användaren ska kunna logga in med epostadress.
    2. Att återställningsmailet har hamnat i användarens skräppost.


    Ingalill Support
  • Hej!

    Stort tack för svar.
    Problemet är att när man trycker på "glömt lösenord" så kommer det inte fram något mejl från er så mina anställda kan inte logga in via epost heller..
    Jennie
  • Första gången man ska logga in i Payroll med epost behöver användaren först gå på Skapa konto, då verifieras epostadressen och därefter ska även Glömt lösenord fungera.

    Dock har det gjorts en uppdatering i Safari och alla browsers i iOS (webkit) på senare tid som inte är kompatibel med cookiehanteringen vid inloggningen till Payroll, vilket gör att varken BankID eller epostinloggning fungerar för tillfället. Det jobbas på att försöka hitta en lösning för detta.

    Med vänlig hälsning,
    Malin Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg


Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.