Skicka en ny påminnelse

Jag har skickat två påminnelser till en kund och kan nu bara skriva ut en inkassofaktura. Hur gör jag för att skicka ut en till påminnelse till kunden?

Kommentarer

  • Hej Zara!

    För att skicka en ny påminnelse till en kund när du redan har skrivit ut så många som programmet tillåter, kan du välja Arkiv, Företagsuppgifter, Fakturering, fliken Påminnelse/räntefaktura. Där kan du vid Antal
    påminnelser utöka antalet till tre. Då kommer du kunna skriva ut en till påminnelse igen. Förutsatt att det gått tillräckligt många dagar från förfallodatum.

    Ett annat alternativ är att under Aktivitet, Kontroll reskontra per kund, leta upp kunden och fakturan som ska påminnas, dubbelklicka på fakturan och sen klicka på Redigera fakturauppgifter. Genom att ställa tillbaka Antal påminnelser till 0=ingen påminnelse eller 1=1 påminnelse, kan du skriva ut den igen.
    Jörgen

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.